اسکراب بدن؛ ۱۰ اسکراب طبیعی برای زیبایی و سلامت پوست+شهرصندل

با محله شهر صندل همراه ما باشید

. اسکراب بدن شکر و نمک

اسکراب بدن – نمک

با کمی روغن بدن و نمک یا شکر، یک اسکراب بدن مناسب برای خود تهیه کنید. منظور از روغن هم روغنی ویژه و خاص نیست. مثلا می‌توانید از روغن بادام، روغن جوجوبا، آووکادو، دانه‌ گندم یا هر روغن دیگری استفاده کنید. همهٔ این مواد برای آبرسانی به پوست مناسب هستند. مواد دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به این اسکراب بدن طبیعی اضافه کنید. شما می‌توانید از روغن‌های اسانس‌دار هم برای خوش‌بو شدن اسکراب خود استفاده کنید. اضافه کردن پوست لیمو هم به اسکراب بوی خوش و رطوبت اضافه می‌کند. اگر می‌خواهید که خاصیت لایه‌برداری اسکراب را افزایش بدهید، استفاده از قهوه آسیاب شده هم فکر خوبی است.
۲. اسکراب بدن عسل و شکر

اسکراب بدن – عسل

حتی بهترین مراکز ماساژ و اسپا هم ترجیح می‌دهند تا از موادی طبیعی و دست‌ساز به عنوان اسکراب بدن استفاده کنند. شما هم در منزل می‌توانید مانند یک حرفه‌ای، اسکراب‌هایی جادویی برای خود تهیه کنید. برای تهیهٔ اسکراب بدن عسل و شکر کافی است چند گام ساده را با موادی که معمولا در منازل به‌راحتی پیدا می‌شود، پیش ببرید: عسل، روغن و شکر. برای تهیهٔ این اسکراب بدن خانگی باید این مواد را با هم ترکیب کنید.

عسل را حرارت دهید (در مایکروفر) تا به حالت روان و جاری در بیاید اما یادتان باشد که زیاد از حد داغ نشود؛
حدود یک-چهارم فنجان (پیمانه) عسل را داخل کاسهٔ کوچکی بریزید؛
دو قاشق غذاخوری از روغن مورد علاقهٔ خود را به عسل اضافه کنید، مثلا روغن بادام شیرین، روغن نارگیل یا حتی روغن مخصوص بدن نوزادان. اضافه کردن روغن زیتون با وجود خواصی که برای پوست دارد هم فکر خوبی خواهد بود؛
به مخلوط فوق، نصف پیمانه شکر هم اضافه کنید. اگر شکر، شکر قهوه‌ای باشد عالی است اما شکر سفید هم مفید خواهد بود؛
همهٔ مواد را با هم ترکیب کنید.

به زیر دوش بروید و آب را باز کنید. وقتی بدن‌تان کاملا خیس شد، آب را ببندید و اسکراب را به کف دست‌ها مالیده و به صورت دایره‌ای روی پوست بدن‌تان پخش کنید و بمالید و بعد بدن را آب بکشید.
۳. اسکراب بدن بادام شیرین

اسکراب بدن – بادام

در این اسکراب هم شکر نقشی کلیدی بازی می‌کند. اگر روغن بادام شیرین در اختیار نداشته باشید، امکان جایگزین کردن روغن نارگیل هم وجود دارد. در این اسکراب بدن علاوه‌بر روغن‌های اسانس‌دار و خوش‌بو، وجود موادی مانند اسطوخدوس هم باعث می‌شود که ویتامین E به پوست منتقل شود. این ویتامین به‌خاطر رطوبت و وجود آنتی اکسیدان در ترکیباتش مانع از پیر شدن پوست می‌شود. ویتامین E به شکل مایع یا کپسول هم در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.
۴. اسکراب بدن و صورت شیر و بادام

اسکراب بدن – شیر

لایه‌برداری از پوست یک تا دو بار در هفته توصیه می‌شود. یعنی باید برای زیبایی و سلامت پوست‌تان زمان بگذارید. پس بهتر است مقدار بیشتری از اسکراب‌های خانگی را از قبل تهیه کنید تا وقت کم‌تری از شما گرفته شود. در اسکراب بدن و صورت شیره بادام، تمام مواد لازم جامد هستند و جای نگرانی بابت نگهداری آن وجود ندارد. ترکیب شیر پرچرب با وجود اسید لاکتیک و بادام با خاصیت نرم‌کنندگی هم باعث از بین رفتن لایه‌های مردهٔ پوست می‌شود. این ترکیب مفید با وجود بُنتونیت، اثرات خوبی روی پوست‌تان می‌گذارند.
۵. اسکراب بدن به توصیهٔ کِیت بِلانشِت

اسکراب بدن – کیت بلانشت

احتمالا دقت کرده‌اید که پوست و موی بازیگران بسیار درخشان و زیباست. علت این است که آن‌ها به ارزش اسکراب‌های طبیعی مختلف پی برده‌اند. مثلا کیت بلانشت، هنرپیشهٔ آمریکایی نوعی دستور تهیهٔ اسکراب مخصوص خود دارد و در آن از نمک دریایی، نعناع، روغن نارگیل و لیمو استفاده می‌کند. اسکراب خانم بلانشت هم پوست را تازه و جوان می‌کند و هم به سادگی و به مدت دو هفته در یخچال قابل نگهداری است. اگر به نمک دریایی دسترسی ندارید، ایرادی ندارد از نمک عادی استفاده کنید. نمک دریایی کمی زبر است و امکان دارد، پوست را آزرده کند. راه حل دیگری هم وجود دارد، ترکیبات این کرم را به دو بخش تقسیم کنید و در بخشی نمک عادی و در بخشی دیگر نمک دریایی بریزید.

در یک کاسه، نصف پیمانه نمک دریایی بریزید؛
یک-چهارم پیمانه روغن نارگیل به آن اضافه کنید. اگر روغن نارگیل‌تان مایع نیست برای ذوب کردن، آن را ۱۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید یا شیشه آن را در مجاورت کتری یا ظرف محتوی آب جوش قرار بدهید؛
پنج تا ده برگ نعناع را با پوست یک عدد لیمو در غذاساز ترکیب کنید؛
لیمو و نعناع را با هم ترکیب کنید؛
ترکیب لیمو-نعناع را به مواد دیگر یعنی نمک (دریایی) و روغن اضافه کنید.

۶. اسکراب بدن قهوهٔ زنجبیلی و چای سبز

اسکراب بدن – قهوه

این اسکراب هم پیشنهاد مناسب برای کسانی است که پوست خشکی دارند. ترکیب اسکراب چای سبز و قهوهٔ زنجبیلی در کنار مصرف مرطوب‌کننده‌های درمانی به رفع خشکی پوست کمک می‌کند. برای اینکه استفاده از این اسکراب آسان‌تر شود، می‌توانید مواد را درون قالب‌های سینی یخ بریزید. این اسکراب با لایه‌‌برداری از پوست باعث جوان‌سازی آن می‌شود. برای تهیه آن هم باید خیلی ساده، چای سبز را در روغن نارگیل خیس کنید. قهوهٔ آسیاب شده و کمی زنجبیل آسیاب شده را به آن‌ها اضافه کنید و بگذارید تا در فریزر یخ بزند. اسکراب‌های منجمد را از قالب بیرون بیاورید و قبل از رفتن به حمام از آنها استفاده کنید.
۷. اسکراب بدن شکر و نمک دریایی

اسکراب بدن – نمک دریایی

در ساختار بیشتر اسکراب‌ها از نمک یا شکر استفاده می‌شود. در این مورد کمی از هر دو ماده در کنار اسطوخدوس خوش‌بو در ساختار اسکراب طبیعی وجود دارد. برای تهیهٔ این اسکراب ساده، شکر خام و قهوه‌ای، روغن نارگیل و نمک دریایی را با هم ترکیب کنید. مواد را تا جایی با هم مخلوط کنید که به بافت موردنظر و مطلوب خود دست پیدا کنید. با استفاده از این اسکراب طبیعی بعد از دوش گرفتن، پوستی شاداب و زیبا خواهید داشت.
۸. اسکراب جو دوسر و عسل

اسکراب بدن – جوی دوسر

جو دوسر هم ازجمله لایه‌بردارهایی است که در بیشتر محصولات شیمیایی هم از آن استفاده می‌شود. ترکیب عسل و جو دوسر برای پوست مزایای فراوانی دارد. عسل خاصیت ضدالتهاب و ضدمیکروبی دارد و با اضافه کردن روغن نارگیل به آن، به ترکیبی مرطوب‌کننده هم دست پیدا خواهید کرد. جو دوسر آسیاب شده و نمک هم می‌توانند به برداشتن لایه‌های مردهٔ پوست کمک کنند. اضافه کردن سرکه سیب هم به این مجموعه باعث متعال کردن میزان pH پوست می‌شود. اگر برای ترکیب کردن مواد از غذاساز و مخلوط کن استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که جو دوسر خشک و بدون آب در آن‌ها ریخته شود زیرا در غیر این‌صورت می‌تواند موجب مسدود شدن لوله‌ها و قسمت‌های مختلف دستگاه‌تان شود.
۹. اسکراب بدن جوش شیرین

اسکراب بدن – جوش شریرین

احتمالا بیشتر شما با خواص متنوع جوش شیرین آشنا هستید اما شاید ندانید بستهٔ جوش شیرینی که داخل کابینت‌تان در حال خاک خوردن است، چه ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تبدیل شدن به یک خمیر لایه‌بردار درجه یک دارد. خمیری که می‌تواند، پوستی نو به شما هدیه کند. برای تهیهٔ اسکراب بدن جوش شیرین باید کمی جوش شیرین را با آب تقطیرشده ترکیب کنید و در صورت تمایل به آن روغن‌های معطر یا شکر قهوه‌ای هم اضافه کنید. نتیجهٔ این ترکیبات، لایه‌برداری است که سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند و باعث خشک شدن لایه‌های زیرین نمی‌شود. اما یادتان باشد که بعضی از پوست‌های حساس نسبت به جوش شیرین، واکنش‌هایی نشان می‌دهند. پس قبل از اینکه تمام بدن‌تان را به این اسکراب، آغشته کنید باید کمی از آن را روی بخش کوچکی از بدن امتحان کنید.
۱۰. اسکراب بدن شکر-وانیل-اسطوخدوس

اسکراب بدن – اسطوقدوس

عطر وانیل و اسطوخدوس از بهترین و آرام‌بخش‌ترین رایحه‌هاست. ترکیب این مواد می‌تواند به راحتی و بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینهٔ گزافی، لایه‌برداری طبیعی و عالی در اختیارتان قرار بدهد. شما می‌توانید این لایه‌بردار را همیشه در حمام نگهداری کنید. مواد اصلی اسکراب مذکور، شکر با روغن نارگیل یا بادام است. ویتامین E موجود در این اسکراب هم برای پوست مزایای فراوانی دارد. یک قاشق چای‌خوری عصارهٔ وانیل به همراه چند قطره روغن با اسانس اسطوخدوس، یک لایه‌بردار فوق‌العاده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *