نکات لازم در مورد کفش چرم ورنی

نکات لازم در مورد کفش چرم ورنی ؛ هر کفشی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خودش را دارد ؛ کفش ورنی نیز از این قاعده مستثنی نیست .

کفش‌های ورنی به برق چشم گیر و جذاب شان معروف هستند . همین جذابیت ظاهری این کفش‌ ها را در دنیای مد و فشن به گزینه‌ ای همیشگی تبدیل کرده است .

سالانه در استایل‌ های ترند شده زنانه و مردانه رد پاهایی پر رنگ از کفش ورنی زنانه و مردانه مشاهده می‌ کنیم .

نکات لازم در مورد کفش چرم ورنی | شهرصندل

کفش ورنی چیست؟

در صنعت چرم ورنی را با نام چرم لاکی نیز می‌شناسند . تنها دلیل این امر این است که این نوع چرم پس از فرایند دباغی پوست حیوانات به کمک لاک خاصی لعاب داده می‌شود .

همین لاک است که چرم ورنی را از چرم‌های معمولی متمایز می‌کند . مهم ‌ترین خصوصیت چرم ورنی ظاهر براق آن است ؛ همین ظاهر جذاب کفش ورنی را به کالایی لوکس تبدیل می ‌کند که این چرم طرفداران خاص خود را دارد . البته لاک ورنی علاوه‌ بر این که باعث درخشش و جلای بیشتر چرم می‌شود ، مزیت دیگری نیز دارد . درواقع این لاک مانند لایه‌ای محافظت‌ کننده سطح چرم را پوشش می‌دهد . بنابراین استفاده از لاک ورنی علاوه‌ بر زیبایی چشم ‌نواز مقاومت چرم را نیز بالا می ‌برد .

انواع کفش ورنی

  • از لحاظ جنس:

کفش های چرم ورنی از دو جنس مختلف ساخته می شوند . نوع اول چرم طبیعی است که در کفش های با کیفیت استفاده می شود . نوع دیگر، چرم مصنوعی است که در کفش های ارزان و کیفیت پایین به کار می رود.

  • از لحاظ رسمیت:

کفش ورنی مجلسی ؛ با کت و شلوار و لباس رسمی ست می شود . برای محیط های کاملا رسمی مناسب است .

کفش ورنی اسپرت ؛ با لباس غیر رسمی و اسپرت ست می شود در محیط عمومی می توان آن ها را پوشید .

 ویژگی های اصلی چرم ورنی

چرم ورنی در دو نوع خشک و نرم تولید می شود . حتی ضخامت و طول این چرم ها نیز متفاوت است . نکته ای که درباره چرم ورنی جالب است این است که با گذشت زمان ظاهر خودش را حفظ می کند . محصولات چرم ورنی به راحتی از رنگ رو نمی افتد و یا حالت خودش را از دست نمی دهد . دلیل اصلی زیبایی و محبوب بودن این چرم علاوه بر کیفیت ، سطح بسیار براق و صیقلی آن است .

کیفیت چرم ورنی

کیفیت چرم ورنی با توجه به نوع لاکی که روی آن به کار برده می شود متفاوت است . اگر مواد رنگدانه ای لعاب ها طبیعی باشد چرم ورنی بهتری نسبت به رنگدانه های شیمیایی تولید می شود .

رنگدانه های مصنوعی توسط عملیات شیمیایی تولید می شوند.

رنگ طبیعی از موادی که به صورت معدنی و آلی در طبیعت وجود دارند ساخته می شود .

رنگدانه های معدنی از گل اخرا ، گل ماشی و اکسیدهای آهن قرمز ، سیاه و زرد استخراج می شود . فتالوسیاتین ها مهم ترین رنگدانه های آلی هستند که طیف های مختلف رنگی مانند سبز و آبی دارند .

نکات لازم در مورد کفش چرم ورنی

 

نکاتی مهم برای خرید کفش چرم ورنی

هنگام خرید کفش چرم ورنی زنانه نکات مهمی را باید مد نظر قرار داد ، یکی از نکاتی که کیفیت کفش های چرم ورنی را نشان می‌ دهد ، راحتی پا در آن ها می باشد . هدف اصلی از خریدن انواع کفش ها مراقبت از پا ها در مقابل عوامل و خطرات بیرونی می باشد .

از دیگر نکات مهم در خرید کفش های چرم ورنی می توان به وجود لژ در آن ها اشاره کرد . توجه به قیمت کفش ها نیز حائز اهمیت است . قیمت و کیفیت رابطه مستقیمی دارند ، کفش هایی که دارای کیفیت بیشتری هستند ، مسلما نسبت به سایر انواع خود از قیمت بیشتری برخوردار می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *