خرید کفش صندل

آشنایی با نکات مربوط به خرید کفش صندل

خرید کفش صندل با فرا رسیدن فصل تابستان و شروع  گرما در بین مردم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. اما بهتر است بدانید در این زمان آسیب های زیادی ممکن است به پای افرادی که از صندل استفاده می کنند وارد شود.  برای مثال به دلیل اینکه در این فصل پاهای افراد بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند و  احتمال دارد در معرض ضربه و بریدگی بیشتری قرار گیرند.  بنابراین در این زمان باید بیشتر مراقب پاهای خود باشند و یکسری  نکات مهم را در انتخاب و خرید کفش صندل خود رعایت کنند.

نکات مهم در خرید کفش صندل

بهتر است بدانید که خیلی از کفش ها و صندل های تابستانی تنها بخش کوچکی از انگشتان پا را پوشش می دهند، از اینرو افراد هنگام راه رفتن مجبور می شوند انگشتان پای خود را جمع کنند تا هنگام راه رفتن انگشت های آنها از کفش خارج نشود که این مشکل باعث می شود تاندون های انگشتان پا دردناک شوند و تورم در این بافت ها دیده شود.  همچنین بعد از چند ماه انگشتان پا  ممکن است به صورت غیر معمول به یک سمت خم شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است در هنگام خرید کفش صندل یک بند چرمی ضخیم در پشت کفش قرار داشته باشد زیرا وجود این بند مانع از حرکت انگشتان پای افراد خواهد شد. همچنین  این بند چرمی باعث می شود فشار اضافی از روی استخوان های پا برداشته شود و پا درون کفش به صورت محکمی قرار بگیرد.

خرید کفش صندل

خرید کفش صندل

نکته ی دیگری که در هنگام خرید کفش صندل باید به آن توجه کنید این است که کفش تابستانی را باید بزرگتر از کفش زمستانی خود انتخاب کنید، زیرا در فصل تابستان پاهای  افراد به د لیل اینکه خون بیشتری  در قسمت های  گوناگون بدن در جریان می باشد به طور طبیعی بزرگتر از  حد معمول می باشد. بنابراین باید کفشی را انتخاب نمایید که به پای شما فشار نیاورد و جریان خونی را که در آن وجود دارد مختل نکند.

نکته ی دیگری که در هنگام خرید کفش صندل باید به آنه دقت داشته باشید و آنرا انجام دهید این است که در هنگام خرید حتما باید تست انعطاف را انجام دهید. در این تست بهتر است یک دست خود را داخل کفش قرار دهید و بعد از آن با نوک انگشت کف کفش را فشار دهید و سعی کنید با یک دست دیگر نوک صندل را بلند کنید در این حالت قسمت میانی صندل باید دارای یک انعطاف بسیار خوبی باشد به طوری که قسمت جلویی آن به راحتی به سمت بالا بیاید. لازم به ذکر است که در هنگام بلند شدن نوک صندل باید تمام قسمت های کفش خم نشوند.

همچنین تحقیقات نشان داده است در هنگام  خرید کفش صندل نباید صندلی را که انتخاب می کنید ارتفاع پاشنه  آن از ۴ سانتی متر بیشتر باشد. زیرا پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود فشار زیادی به مفاصل زانو وارد شود و وزن بدن به طور مساوی بر روی پاها تقسیم نشود که این عدم تقسیم باعث ضخیم تر شدن تاندون های آشیل و کوتاه شدن عضلات ساق پا خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید کفش صندل بهتر است به فرم پا در کفش به خوبی دقت کنید و پا هنگام حرکت باید به اطراف حرکت نکند  و در یک حالت ثابت بماند. همچنین کف صندل  باید طوری طراحی شده باشد که قوس کف پا را به خوبی در بر بگیرد.

لازم به ذکر است افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بهتر است از خرید کفش صندل خودداری کنند زیرا این افراد به شدت مستعد زخم در ناحیه پا خواهند بود که دیرتر از افراد سالم زخم  آنها بهتر می شود. البته این افراد می توانند از صندل هایی که مخصوص آنها ساخته شده است برای راه رفتنه در فصل تابستان و گرما استفاده نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *