اصول کلی در انتخاب کفش مردانه شیک و مناسب

اصول کلی در انتخاب کفش مردانه شیک و مناسب ؛بسیاری از آقایان در زمان انتخاب کفش مردانه وسواس زیادی به خرج می دهند و برخی، همیشه به سراغ کفش های تکراری می روند. عده ای هم وجود دارند که به استایل شان توجهی ندارند و کفش های نامناسبی انتخاب می کنند.

اصول کلی در انتخاب کفش مردانه شیک و مناسب

مهم ترین ویژگی‌های یک کفش خوب و مناسب مردانه

  • وزن کفش:

اولین ویژگی کفش مردانه داشتن وزنی سبک و مناسب است . سنگین بودن بیش از اندازه کفش‌ها سبب خستگی پاها و آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود؛ بنابراین زمانی که در فروشگاه کفش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را امتحان کردید، تنها به جلوه ظاهری آن توجه نکنید و وزن آن را نیز در نظر بگیرید.

  • میزان راحتی:

کفش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها را می‌توان با یک تیپ ست کرد . اما تمامی آن‌ها به یک اندازه راحت و باکیفیت نیستند . راحت بودن پاها در کفش مهم‌ ترین نکته‌ ای است که باید موقع خرید کفش مردانه در نظر داشته باشید.

  • جنس رویه و زیره کفش مردانه:

جنس رویه کفش باید از نوعی تولید شده باشد که بتواند تهویه مناسبی برای پاهای شما فراهم کند. تنفس‌ پذیری رویه کفش در جلوگیری از عرق کردن، بو گرفتن و همچنین رشد انواع میکروب‌ها و قارچ‌ها نقش بسیار مهمی دارد؛

از این رو به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که کفش مورد نظر خود را از لحاظ جنس رویه مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر رویه، زیره کفش نیز بسیار حائز اهمیت است. زیره به‌ کار رفته در کفش باید متناسب با هدف شما از خریداری آن کفش باشد.

  • میزان انعطاف ‌پذیری کفش:

به جرئت میتوان گفت نحوه صحیح انتخاب کردن کفش مردانه از مسیر انعطاف ‌پذیری آن ها میگذرد. کفش مورد نظر شما باید از انعطاف‌پذیری کافی برخوردار باشد تا در هنگام استفاده پاها را آزار ندهد.

لازم به ذکر است کفشی که از قابلیت انعطاف ‌پذیری برخوردار نیست می‌تواند تأثیر منفی بر مدل راه رفتن شما بگذارد. علاوه بر این، حتی می‌تواند سبب ایجاد میخچه در پا نیز بشود. در نتیجه پیشنهاد ما این است که هنگام پوشیدن کفش مورد نظر آن را از لحاظ انعطاف ‌پذیری نیز چک کنید.

  • تنفس پذیری:

همان طور که می دانید با انجام فعالیت های روزانه دمای بدن بالا میرود و موجب عرق کردن می شود. معمولا اگر از کفش های نامناسب استفاده میکنید، شاهد عرق کردن بیش از حد پاها خواهید بود.

با تعریق و ایجاد رطوبت در پاها مکان مناسبی را برای رشد باکتری ها و قارچ ها می سازید که از دلیل اصلی بوی بد پا هستند. در نتیجه هنگام خرید هر نوع کفشی تنفس پذیری کفش دقت کنید زیرا معایب خیس شدن پاها با اینجا خلاصه نمی شود و آسیب های جدی تری مانند تاول و میخچه را نیز میتواند به همراه داشته باشد.

اصول کلی در انتخاب کفش مردانه شیک و مناسب

اصول و نکات مهم برای انتخاب کفش مردانه

برخی از آقایان باور دارند که کفش ها آن چنان به اندازه پیراهن و شلوار، به چشم نمی آید ؛ اما این باوری اشتباه است . انتخاب کفش مردانه، هم اندازه نحوه انتخاب دیگر لباس اهمیت دارد. حتی نحوه ست کیف و کفش مردانه هم می تواند تاثیر شگرفی بر جذابیت استایل آقایان بگذارد. بنابراین ضروری است تا آقایان و بانوان به عنوان همسرانشان، راهنمای خرید کفش مردانه را بخوانند.


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید”


  • توجه به فرم پا:

بارها گفته شده که پا، قلب دوم بدن است. پس ملاک اول برای خرید اینترنتی کفش مردانه ارزان، توجه به اندازه کفش و فرم پا است. هیچ وقت نباید سلامتی را فدای زیبایی کرد. پس آقایان در زمان انتخاب کفش مردانه، باید به قوس پا، پنجه و فرم اصلی پاهای خود توجه کنند.

برخی از افراد پاهای پنجه ای دارند و برخی هم قوس پاهایشان زیاد است. عده ای پاهایشان پهن و یا به طور غیر نرمالی کشیده است. پا برخی از افراد هم قوزک دارد و تعدادی هم انگشتان پاهایشان قوزدار است.

  • خرید در زمان مناسب:

چنان چه نمی خواهید به صورت اینترنتی خرید کنید، زمان مناسب برای خرید کفش، عصر یا شب است. چراکه در طول روز، پاها کمی التهاب پیدا می کنند و بزرگ تر می شوند . همچنین بعد از پیاده روی طولانی و ورزش کردن هم زمان مناسبی برای خرید کفش نیست.

  • توجه به رویه و کفی کفش:

بهترین کفش مردانه ، کفش چرم است ؛ چرا که هم دوام بالایی دارد و هم دارای قابلیت تنفس و گردش هوا است. از آن جایی که مردان نسبت به خانم‎ها ساعت بیشتری خارج از منزل هستند، پس باید کفشی خریداری کنند که اولا، با محیط و اجتماع مطابقت داشته، دوما، سبک وزن بوده و سوما از جنس با کیفیتی مانند چرم، جیر وغیره ساخته شده باشد.

  • توجه به استایل و موقعیت:

عده ی کثیری از آقایان در زمان انتخاب کفش مردانه متناسب با استایل شان، تصمیمات اشتباهی می گیرند . هستند افرادی که در هر موقعیتی اعم از محیط کار، جلسات رسمی ، پیاده روی ، قرارهای دوستانه وغیره فقط از یک مدل کفش استفاده می کنند . به طور مثال ؛ کفش های کژوال برای محیط های کاری و مهم مناسب نیستند ؛ یا برای استفاده روزمره ، کفش های رسمی اصلا پیشنهاد نمی شود.

سخن آخر:

کفش‌ها جزو مهم ‌ترین عناصر در ظاهر و استایل آقایان محسوب می‌شوند. پس از خرید کفش مردانه باید با نحوه مراقبت از آن نیز آشنا باشید . نگهداری درست از کفش علاوه بر افزایش طول عمر آن ، سبب جلوگیری از صرف هزینه برای خرید کفش جدید در بازه زمانی کوتاه مدت خواهد شد .


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *