ویژگی های یک کوله پشتی مناسب

ویژگی های یک کوله پشتی مناسب ؛ کوله پشتی وسیله ای کاربردی و ساده ، در عین حال راحت و خوش دست برای حمل وسایل جهت تمامی سنین است.

مهم نیست چه چیزی به همراه داشته باشید از کتاب و لپ‌ تاپ گرفته تا تجهیزات دوربین، لباس، ناهار یا وسایل باشگاه، یک کوله‌ پشتی کار حمل و جابجایی وسایل را بسیار آسان‌ تر می‌ کند.

به طور مثال بسیاری از کارشناسان راهنما توریست در سراسر جهان استفاده از کوله پشتی را برای توریست ها توصیه می کنند زیرا استفاده از این وسیله می تواند سفر را آسان تر و بی دغدغه تر کند.

ویژگی های یک کوله پشتی مناسب

 

 ویژگی های یک کوله پشتی استاندارد

  • جنس:

کوله ها می توانند از کتان ، پارچه ، پلی استر، برزنت و چرم باشند.

هریک از این جنس‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد؛ مثلا کوله‌های بزرنتی به دلیل سبک بودن در عین استحکام و نیز تنوع رنگ بیشتر، طرافداران زیادی دارند .

از سوی دیگر برخی کوله‌های کتان را می‌ پسندند زیرا پارچه‌ی زیبا تری دارد. برخی نیز چرم را می‌پسندند. کتان و چرم از نظر تنوع رنگ به پای برزنت و پلی استر نمی‌رسد.

کوله‌های پارچه‌ای غیرکتانی نیز تنوع خوبی در طرح و رنگ دارند اما جنس آن‌ها لطیف ‌تر است و ممکن است دوام دیگر جنس‌ها را نداشته باشند.

از ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد، ابعاد کوله پشتی است که باید متناسب با جثه فرد انتخاب شود. توصیه می کنیم در هنگام انتخاب سایز کوله پشتی دقت داشته باشید و بر اساس نیاز و متناسب با توان حمل آن را انتخاب کنید. یک کوله‌ی بزرگ، لزوما بهترین کوله پشتی برای شما نیست .

کوله پشتی باید دارای دو بند ضخیم باشد و نباید از بند نازک برای حمل آن ها استفاده شود. بند نازک باعث می‌شود به رگ های خونی و عصبی آسیب وارد شود. اگر استفاده از بندهای نازک ادامه یابد، به مرور زمان ناراحتی های پوستی و دردهای عصبی مزمن به سراغ فرد می آید.

ویژگی های یک کوله پشتی مناسب

روش استفاده صحیح از کوله پشتی ها چیست؟

استفاده از کوله پشتی زمانی به نفع شماست که بلد باشید درست از آن استفاده کنید. همه مزیت های استفاده از کوله پشتی بدون استفاده آگاهانه و درست شما از آن به خطا می رود و اتفاقا تبدیل به ضرر و زیان برای اندام و ستون فقرات و مهره های گردن و استخوان های کتف و شانه های شما می شود.

فکر نکنید که اگر کوله ها را همین طور یک وری و با یک بند بیندازید روی شانه تان خیلی کار درستی انجام می دهید. با این کار شما وزن کوله و محتویات آن را فقط به یک قسمت از بدن تان منتقل می کنید و به مرور و با تکرار این عادت حتما آسیب های جدی به بدن تان وارد می کنید. پس حتما کوله پشتی را با هر دو بند روی شانه هایتان نگه دارید.

کوله نباید از کمر شما پایین تر باشد، پس تا می توانید تسمه های بند کوله را به بالا بکشید چون با این کار به ستون فقرات شما فشار زیادی وارد می آید، ضمن این که شانه هایتان را به طرف عقب هل می دهد. تکرار این کار باعث بروز گودی کمر و درد گردن می شود.

تسمه های هر دو بند کوله را به یک اندازه تنظیم کنید. اجازه ندهید یکی از بندها بلندتر از آن یکی باشد، در غیر این صورت وزن وارده به بدن شما به صورت نامتوازن تقسیم می شود.

هیچ وقت کوله پشتی را روی شانه خودتان به صورت ناگهانی پرت نکنید. این کار باعث افتادگی شانه می شود.

اگر کوله شما سنگین است، حتما آن را روی میز یا صندلی بگذارید و به حالت نشسته دست ها را توی بندهای کوله ببرید و آن وقت از جا بلند شوید و کوله را حمل کنید.


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کوله پشتی شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *