همه چیز در مورد کفش دویدن

همه چیز در مورد کفش دویدن با کفش نا مناسب می‌ تواند شروع یک فاجعه باشد ، به خصوص اگر قصد دویدن روی زمین‌ های ناهموار را داشته باشید . انتخاب ضعیف کفش می‌تواند باعث درد پا ، کمردرد ، التهاب مفصل آشیل ، زانو و سایر موارد شود . البته انتخاب کفش مخصوص دویدن می‌ تواند دشوار باشد

چرا که برندهای بی‌شمار، صدها سبک و سطوح مختلف پشتیبانی با ظاهر متنوع در انواع مختلف کفش مردانه و زنانه رانینگ را عرضه کرده اند که می‌تواند شما را سردرگم کند . قبل از انتخاب کتونی مناسب دویدن ، باید زمینی را که در آن می‌ دوید ، سبک دویدن و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن ها کفشی را انتخاب و اقدام به خرید کنید .

همه چیز در مورد کفش دویدن

چگونه مناسب ترین کفش برای دویدن انتخاب کنیم؟

  • مشخص کنید روی چه سطحی قرار است بدوید:

این موضوع به طور قابل توجهی روی انتخاب کفش برای پای شما تأثیر می گذارد . به عنوان مثال ، اگر در پیست یا زمینی که مخصوصاً صاف طراحی شده و دارای چسبندگی است، می دوید، دیگر نیازی به کشش اضافی روی کفش خود ندارید دویدن در جاده به کشش کمتر و وزن کمتری نیاز دارد دویدن در مسیر ناهموار به کفشی نیاز دارد که کشش، پشتیبانی و بالشتک مناسبی برای محافظت از پاشنه پا داشته باشد.

  • کفش مناسب برای دویدن جاده:

رایج ترین نوع دویدن، دویدن روی سطح جاده است . اگر عمدتا روی سطوح سخت‌ تری می دوید، به یک کفش مخصوص دویدن احتیاج دارید که بتواند ساییدگی و پارگی تحمل کند همچین فشاری که در هنگام دویدن به پاهای شما می‌آید را کاهش دهد . کفش آلترا بهترین انتخاب برای شما هستند این کفش از زیره ترکیبی فوم و رابر تشکیل شده است که علاوه بر راحتی در هنگام دویدن، از مقاوت بالای نیز در برابر سایش برخوردار است.


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش اسپرت کلیک کنید”


  • کفش مناسب برای دویدن روی سطوح ناهموار:

اگر مسیرهای ناهموار و مسیرهای خاکی را ترجیح می‌دهید ، باید کفشی انتخاب کنید که از کشش زیادی برخوردار باشد و از شما در برابر سنگ، ریشه، لغزش و شرایط گل آلود یا مرطوب محافظت کند. همچنین مهم است که به این فکر کنید که مسیرهایی که دنبال می‌کنید چقدر حرفه‌ای هستید و چند بار قصد دارید آن را طی کنید.

  • کفش مناسب برای تردیمل:

اگر بیشتر در خانه و باشگاه ورزش می‌ کنید و دویدن روی تردمیل را ترجیح میدهید، انتخاب تان نباید خیلی متفاوت از کفش جاده ای باشد، اما با توجه به ضربه وارده از سوی تردمیل، شاید انتخاب کفش بالشتکی کمی سبک تر یا با زیره کمتر هوشمندانه ‌تر باشد.

ویژگی های کفش مخصوص دویدن

از جنس با کیفیت تولید شده باشد.

ظاهر خوبی داشته باشد همچنین سر سنگین باشد.

کفی کفش نرم باشد و دور دوخت شده باشد.

وزن کمی داشته باشد.

جریان هوا را نیز به خوبی عبور دهد.

انواع کفش مخصوص دویدن

  • کفش رانینگ:

این کفش ها در جنس ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. کفش های رانیگ یکی از بهترین کفش ها برای دوندگی است. در تولید بسیاری از کفش های رانینگ تمام مشخصات یک کفش مخصوص دویدن به کار گرفته شده است. کفش ها رانینگ بسیار نرم و زیبا بوده و از طول عمر بالایی برخوردارند.

  • کفش فارماتن:

این مدل کفش نیز بسیار زیبا هستند. کفش های فارماتن در طرح های سه خط و در رنگ های متنوعی تولید می شوند. پاشنه کفش های فارماتن نیز باعث تقویت پاها می شود. زیره بیشتر کفش های فاماتن از جنس ژله است که این باعث نرمی بسیار زیادی کفش های فارماتن می شود. کفش های فارماتن شب رنگ هستند و این نکته باعث زیبایی این کفش ها می شود. جنس رویه کفش های فاماتن به گونه ای است که جریان هوا را عبور می دهد و این ویژگی باعث کمتر عرق کردن پاهایتان می شود.

  • کفش نایک

کفش های نایک بسیار زیبا و نرم هستند. امروزه استفاده از کفش های نایک بین جوانان بسیار رایج است. علاوه بر این کفش نایک در طرح ها ورزشی از جمله دوندگی نیز تولید می شود. کفش ها نایک بسیار سبک می باشند. پاشنه کفش های نایک به گونه ای طراحی شده است که باعث حمایت پا می شود و در برابر فشار هایی که به بدن انسان وارد می شود مقاومت می کند.

علاوه بر این کفش های نایک جریان هوا را نیز عبور می دهند. از کفش های نایک افراد زیادی استفاده می کنند. پیشنهاد ما به شما خرید کفش نایک مناسب دوندگی است که باعث شیک پوشی شما می شود. و شما را فردی امروزی نشان می دهد.

همه چیز در مورد کفش دویدن

 

مزایای استفاده از کفش دویدن

 بالشتک سازی برتر.

انعطاف پذیری در مکان های مناسب.

پایداری یا کنترل حرکت.

کشش در جاده یا مسیرها.

ثبات پیچشی.

تنفس پا.


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش اسپرت شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *