فواید پوشیدن کفش طبی مردانه

فواید پوشیدن کفش طبی مردانه؛ کفش طبی بر خلف تصور عموم، کفش هایی هستند که تمام افراد می توانند استفاده از آن استفاده کنند و تمام فعالیت های خود را چه پیاده روی، چه فعالیت در محل کار، انجام دهند.

بر خلاف تصور عموم کفش های طبی فقط برای افرادی که دردهایی در پا و کمر خود احساس می کنند تجویز نمی شود. بلکه تمام افرادی که به سلامت پا اهمیت می دهند تا در آینده دچار بیماری در پا، یا مشکل حرکتی نشوند توصیه می شود.

فواید پوشیدن کفش طبی مردانه|شهرصندل

کفش طبی چیست

 کفش های طبی مردانه کفش هایی هستند که با توجه به شکل و ارگونومی طبیعی کف پای انسان ساخته می شوند. رعایت ارگونومی کف پا برای تولید کفش هایی راحت کافی است. کسانی که در ناحیه مچ پا و پایین تر و همین طور زانوی پا احساس درد می کنند، برای کاهش درد، و راحت تر راه رفتن باید کفش طبی خریداری کنند.

موضوع دیگری که خوب است به آن توجه داشته باشید این است که معمولا عرض و قد کفش های طبی از کفش های غیر طبی بیشتر است. این مزیت باعث کاهش بروز مسائل و مشکلاتی مانند میخچه و یا پینه می شود. کسانی که به سلامت پا، قلب دوم خود، اهمیت می دهند، این نوع کفش را تهیه کرده و در پیاده روی های طولانی مدت به پا می کنند.

مزایای پوشیدن کفش طبی 

نواحی اطراف قوس کف‌ پا در کفش طبی راحت و هم‌ چنین محافظت می‌شود.

دویدن، پریدن و پیاده‌روی با کفش طبی به‌دلیل کاهش تورم و درد، بسیار راحت‌ تر است.
مانع بروز برخی از نا هنجاری‌ های پا می‌شود.
درد زیاد نواحی ساق‌ پا و پا کمتر می‌شود.
سلامت تمام قسمت پا و هم‌چنین مچ‌ پا را بهبود می‌بخشد.
باعث استحکام مفصل‌های سست ناحیه مچ‌ پا و پا می‌شود.
یکی از فواید پوشیدن کفش طبی مردانه این است که سلامت پای شما را تضمین کرده و از ساختار کلی پا محافظت می‌کند.

نکاتی که هنگام خرید کفش طبی باید توجه کرد

  • سایز و اندازه کفش طبی :

کفش طبی مناسب، باید کاملا اندازه پا باشد. اگر کفش تنگ باشد و پا را فشار دهد، مانع خون رسانی صحیح به اندام ها می شود و موجب اختلال در پا می شود. هم چنین تنگ کفش سبب احساس فشار در پا و در مواردی زخم پا می شود.

قسمت جلویی کفش ارگونومی، باید فضای کافی برای انگشتان پا را داشته باشد. انگشتان پا باید در شرایطی قرار بگیرند که نه آنقدر تنگ باشد كه روی هم بیفتند و نه آن قدر مکان قرار گرفتن شان در پنجه کفش گشاد و باز باشد که محافظت از آن ها در برابر ضربه‌های وارده انجام نشود.

فواید پوشیدن کفش طبی مردانه|شهرصندل

 

  • رویه کفش طبی :

رویه کفش طبی باید منعطف و از جنس چرم تولید شود تا بتواند سرما و گرما را به خوبی به پا منتقل کند. البته در حال حاضر، جنس‌ های ترکیبی مختلف و با قیمت های مناسب‌ تری برای رویه کفش‌های طبی طراحی شده‌ اند که دارای چنین خاصیت‌ هایی هستند.

پنجه عریض، و با ارتفاع، از دیگر ویژگی های کفش طبی می باشد. وقتی عرض و ارتفاع پنجه کفش کم باشد، پا دچار بیماری هایی نظیر انگشت چکشی و میخچه می شود. پیشنهاد می شود برای این که پنجه کفش های انتخابی عریض باشد به جای استفاده از کفش های نوک تیز از کفش هایی با نوک گرد استفاده شود.

  • کفی کفش :

یکی دیگر ویژگی های کفش طبی، کفی قابل تعویض می باشد. سعی کنید کفشی بخرید که کفی آن قابلیت عوض شدن داشته باشد. با این کار می توان با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش را کم و زیاد کرد. تا هنگامی که پا ورم کرد بتوانیم فضا را برای آن باز کنیم و یا کفی ساده موجود را با کفی های درمانی تعویض کرد.


“راهنمای خرید کفش مردانه در انواع مدلهای مختلف”


 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *