معیار مناسب برای انتخاب کفش

برای انتخاب یک کفش مناسب باید به نکات مختلفی توجه کرد که یکی از آنها داشتن کف، رویه و پاشنه مناسب است.
رامین اسپندار متخصص ارتوپدی اظهار کرد: یک کفش مناسب در درجه اول باید کف، رویه و پاشنه مناسب داشته باشد و در درجه دوم باید از همان لحظه ای که پوشیده می شود در پا احساس راحتی ایجاد کند.

وی افزود: یک نوع کفش برای همه ی افراد مناسب نیست زیرا افراد ممکن است پهنا و فرم پای متفاوتی داشته باشند، به طوری که یک کفش برای یک شخص مناسب بوده و برای فرد دیگر مناسب نباشد.

اسپندار با بیان اینکه یک کفش خوب باید تهویه مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: اگر کفشی تهویه مناسبی نداشته باشد علاوه بر اینکه میکروب ها و میکروارگانیسم های مختلف در پا بیشتر رشد پیدا می کنند، ممکن است باعث ایجاد بوی بد و زخم در پا شود.

وی ادامه داد: معمولاً اندازه ی پاشنه ی مناسب برای کفش های معمولی حدود 2.5 تا 4 سانتی متر است اما اگر کف پا صاف باشد ممکن است لازم باشد تغییراتی در کفش فرد ایجاد شود.

اسپندار عنوان کرد: برای کسی که به کمردرد دچار است ابتدا باید علت آن مشخص شود و اگر علت کمردرد به مشکلات پا مربوط باشد با تشخیص ارتوپد برای او کفش مناسبی در نظر گرفته می شود و در صورتی که این کفش در بازار وجود نداشت برای او کفش مخصوصی درست می شود.

وی بیان کرد: اگر علت کمردرد به مشکلات در ستون فقرات برگردد باید مشکل برطرف شود و در صورتی که فرد به سرخوردگی مهره ها و بیرون زدگی دیسک دچار است با تغییر کفش، درد او بهبود پیدا نمی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *