انواع طرح چرم را بیشتر بشناسید

انواع طرح چرم را بیشتر بشناسید اگر تا به حال به طرح محصولات چرمی دقت کرده باشید متوجه تفاوت آن ها می شوید . درواقع طرح‌ هایی که روی چرم‌ها ایجاد می ‌شود ؛ به دلیل تفاوت در استفاده از لایه‌های چرم اصلی است . همین تفاوت ماندگاری محصولات چرمی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد . بنابراین شناخت انواع این طرح‌ها به شما کمک می‌ کند که بهترین محصول چرمی را مطابق با نیاز خود خریداری کنید . انواع مختلفی از طرح چرم وجود دارد که در ادامه به محبوب‌ ترین مدل‌های آن اشاره می ‌کنیم .

انواع طرح چرم را بیشتر بشناسید

انواع طرح های چرم

  • چرم ورنی:

مشخصه اصلی چرم ورنی براق بودن سطح آن است از این رو چرم ورنی یا چرم لاکی یکی از مدل‌های محبوب چرم برای تولید کیف و کفش براق مجلسی به شمار می‌آید . در تولید این طرح از چرم‌ها پوست دباغی‌ شده گاو ، گوساله ، بز و گاهی اوقات شتر را با لاکی مخصوص لعاب‌ کاری و پوشش می‌ دهند . این لاک‌های مخصوص بسته به رنگ چرم و میزان براقیتی که نیاز باشد با یک دیگر تفاوت‌ها دارند .به دلیل ماهیت خشک بودن لاک ، چرم ورنی عمر کوتاه‌ تری نسبت به چرم‌های دیگر دارد و به‌ سادگی روی آن چروک می‌افتد .

  • چرم جیر :

چرم جیر یکی از انواع مدل های با کیفیت چرم است . استفاده از جیر طبیعی در تیپ شما ؛ شکلی مدرن ، زیبا و لوکس به پوشش شما می ‌بخشد . اگرچه فقط تهیه این فراورده اهمیت ندارد ، پس از خرید ، مراقبت از آن نیز حائز اهمیت است که در این مقاله به بعضی از موارد مهم اشاره خواهیم کرد . این نوع فراورده به دلیل جنس ویژه ای که دارد به آسانی دست خوش صدمه می شود در نهایت رعایت نکات مهم در خصوص شست و شو نیز حائز اهمیت خواهد بود .

  • چرم اشبالت :

یکی از جذاب ترین و زیبا ترین نوع چرم می‌ باشد که به علت شکل جذاب و لوکسی که دارد از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار است و نیز در محصولات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد . چرم اشبالت از دو طرف به حالت پرزدار و مخملی پرداخته و دباغی می‌شود و قسمت رویی چرم طرفی است که نرمی بیشتری دارد. اشبالت به دلیل نرمی و ضخامتی که دارد به‌راحتی برش می‌خورد ، به همین دلیل از آن به عنوان آستر کفش‌ها و لباس‌های چرم استفاده می‌شود .

  • چرم نبوک:

نبوک از چرم دانه کامل تولید می‌شود . شاید این مدل چرم ازلحاظ ظاهری به جیر شباهت داشته باشد ؛ اما ازلحاظ ضخامت و ماندگاری متفاوت است . نبوک با بافت‌های پروتئینی محکم و مخمل مانند ضخامت و انسجام خوبی دارد ؛ به همین دلیل از آن برای تولید کفش‌های زمستانی استفاده می‌شود .

ازآنجایی ‌که ضخامت پوست در تولید چرم نبوک باکیفیت اهمیت دارد ، در ساخت آن بیشتر از پوست گاو و گوساله استفاده می‌شود . البته دباغان در برخی از کارگاه ‌ها چند سالی است که با کیفیت پوست شتر نیز آشنا شده‌اند ؛ از این رو جهت تولید نبوک‌ های با کیفیت و با ارزش از پوست شتر نیز استفاده می ‌کنند.

انواع طرح چرم را بیشتر بشناسید

  • چرم هورس:

شاید تصور کنید که انواع چرم هورس نوع خاصی از دباغی پوست اسب باشد ؛ اما اشتباه می‌کنید . چرم هورس نیز یکی از انواع طرح چرم است که از پوست‌های بزی ، گاوی و شتری تولید می‌شود .

  • چرم فلوتر:

چرم فلوتر را اغلب با نام چرم شرانک نیز می‌شناسند . این دو طرح از لحاظ ماهیت با یکدیگر تفاوتی ندارند ؛ اما از لحاظ طرح روی بافت متفاوت هستند . فلوتر یکی دیگر از انواع طرح چرم است که محصولات با کیفیتی از آن ساخته می‌شود . جالب است بدانید که در بازارهای جهانی از چرم فلوتر به‌عنوان چرمی ظریف و نرم یاد می‌شود و این در حالی است که ضخامت آن اغلب ۲۰ میلی‌متر برش می‌خورد . ازآن جایی ‌که طرح فلوتر در سطح چرم یکنواختی بی ‌نظیری دارد ، در میان اغلب دوستداران محصولات چرمی از محبوبیت خاصی برخوردار است .


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *