همه چیز در مورد کفش آکسفورد

همه چیز در مورد کفش آکسفورد از سری کفش‌های بند دار است که از دوطرف ، بند بسته می‌شود . کفش‌هایی ساده با جنس مختلف در قالب مشخص ، برای استفاده‌ی روزمره و رسمی در دو بخش کفش‌های آکسفورد زنانه و مردانه .

تاریخچه کفش آکسفورد

دو داستان مختلف برای تاریخچه ی کفش آکسفورد وجود دارد . بعضی‌ها می‌ گویند منشا این کفش نوعی چکمه است . در دو طرف این چکمه درزهایی وجود داشت که وقتی به جلوی چکمه می ‌رسیدند ، روی آن بند بسته می‌شد . مدل این چکمه کم‌ کم تغییر کرد. به کفش تبدیل شد. در اواخر دهه‌ی ۱۸۰۰ میلادی این مدل بین دانشجویان دانشگاه آکسفورد حسابی معروف و محبوب شد .

عده‌ی دیگری درمورد تاریخچه کفش آکسفورد می ‌گویند منشا اصلی آن در اسکاتلند بوده ؛ در منطقه ‌ای که به بالمورال معروف است و کاخ بالمورال هم در آن قرار دارد . کاخ بالمورال به خاندان سلطنتی بریتانیا تعلق داشته است. به‌ هرحال تعداد افرادی که باور دارند این کفش موردعلاقه‌ دانشجویان آکسفورد بوده  است. ظاهرا جایگزین خوبی برای چکمه‌های پاشنه ‌دار متداول در آن زمان به‌ حساب می‌ آمده است .

همه چیز در مورد کفش آکسفورد


“برای مشاهده و خرید جذاب ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید”


انواع کفش آکسفورد

آکسفورد ساده ؛ که دارای فرم پیچیده‌ای نیست و کفشی رسمی است و برای مناسبت‌های رسمی بسیار مناسب است . رنگ این کفش‌ها اکثراً مشکی است .

نوع دیگر این کفش‌ها به رنگ قهوه‌ای است و دارای استایل ساده است .

کفش‌های آکسفورد با پنجه گرد ؛ نوع دیگری از استایل های این کفش هستند . در این کفش‌ها یک قطعه چرم اضافی روی پنجه پا وجود دارد و سوراخ‌های رویه کفش در این مدل بیشتر نمایان است.

درواقع نواری کارشده از روی پنجه این نوع کفش عبور می‌کند . این کفش‌ها برای کارکرد اداری بسیار مناسب هستند .

آکسفورد وینگ تیپ نوع دیگری از این کفش‌هاست که خیلی رسمی نیست و پنجه کفش به‌گونه‌ای است که گویا حرف “دبلیو” بر روی آن نوشته ‌شده است .

آکسفورد بالمورال نیز شبیه وینگ تیپ است با این تفاوت که طراحی روی پنجه آن کمتر است. این نوع از کفشها برای مصاحبه‌های شغلی و مهمانی‌های عصرانه مناسب است .

آکسفورد تک برش نیز کفشی بسیار رسمی است زیرا فقط یک برش در سراسر آن زده ‌شده است .

از انواع دیگر کفش‌های آکسفورد می‌توان کفش آکسفورد زنانه را نام برد. این کفش‌ها کاملاً رسمی و راحت هستند و برای استفاده در محل کار مناسب می‌باشند.

همه چیز در مورد کفش آکسفورد

ویژگی‌های کفش آکسفورد

بَند دوطرف بسته

پاشنه کم

زیر قوزک پا (ارتفاع ساق)

تعداد سوراخ حداقل پنج عدد

دارای دوخت ظریف در رویه کفش

 نحوه پوشیدن کفش آکسفورد

آکسفورد کفش محکم و سخت است. کفش آکسفورد را می‌ توانید از صبح تا شب ، در محل کار و مراسم رسمی بپوشید . کفش آکسفورد پنجه گرد بسیار موزون و متعادل است .

گرچه یک کفش رسمی محسوب نمی‌شود اما ؛ اگر رنگ و طرح مناسبی داشته باشد ، می‌ تواند در هر موقعیت رسمی نیز استفاده شود .

جنس و مواد آن نیز به هر چیزی می‌ خورد و قابل تطبیق است.

کفش آکسفورد از چرم، جیر یا کرباس ساخته می‌شود. بسیاری مواقع سازندگان کفش ، کفی کفش را در رنگ‌های روشن‌ تری می‌ سازند تا ویژگی خاصی به آن ببخشند .

ست کردن کفش های آکسفورد

برای لباس روزمره ، رنگ های متنوعی از قهوه ای تا آبی ، زرشکی و سبز هم از دو جنس چرم و جیر موجود است .

برای لباس محل کار ، رنگ های قهوه ای تیره ، چرم کردبا ، قهوه ای انگلیسی و چرم سیاه می توانند از مطمئن ترین گزینه های انتخابی تان باشند .

اگر در صدد هستید کفش آکسفورد را با لباس های رسمی ست کنید ، چرم پوست سیاه می تواند بهترین انتخابتان باشد .


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه شهرصندل کلیک کنید”


 

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *