نکات مهم برای انتخاب کفش طبی

نکات مهم برای انتخاب کفش طبی باید عنوان کرد که کفشی که به واسطه یک یا چند پزشک متخصص و با وجود نظارت متخصصین و مهندسان ارتوپدی ساخته شده است را کفش طبی گویند.

البته یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تولید این نوع کفش، طراحی و ساخت در یک کارگاه خاص بوده و در زمان تولید باید تجهیزات کاملاً حرفه‌ای در کنار اصول سلامت، رعایت شود. پیشگیری بهتر از درمان بوده و در صورت استفاده افراد از یک کفش طبی باکیفیت از وجود بیماری‌های کمر و پا در‌ امان خواهند ماند.

بسیاری از افراد که در طول روز بیشتر مواقع سرپا هستند، از کفش‌های معمولی استفاده کرده و توصیه متخصصان به این افراد استفاده از کفش طبی است تا از بروز مشکلات جدی در آینده دور باشند. در هنگام طراحی و تولید کفش طبی به این نکته بسیار توجه خواهد شد تا افرادی که به هر دلیلی باید از این نوع کفش استفاده کنند؛ درد را تحت هیچ عنوان حس نکنند.

نکات مهم برای انتخاب کفش طبی

ویژگی کفش طبی زنانه در سلامت پا

از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه، راحتی و محافظت از پا است. کفش طبی از انواع کفش زنانه است که به عنوان یک پشتیبان خاص برای مچ و کف یا به طور کامل همه پا طراحی و تولید شده است.

وجود فواید کفش طبی و کارکرد‌های پزشکی که این مدل کفش با خود برای شخص مصرف‌کننده به همراه دارد، آن را از کفش‌های دیگر متمایز خواهد کرد. البته امروزه برند‌های تولید کفش طبی علاوه بر راحتی، به فاکتور زیبایی نیز بسیار توجه نموده‌اند.

در دنیا مد و فشن کفش طبی زنانه در سبک‌های متنوعی طراحی شده و انتخاب یک جفت کفش طبی بسیار آسان است. در این مقاله در رابطه با ویژگی کفش طبی زنانه اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد.


<<شیک ترین مدل های کفش طبی زنانه همین الان در شهرصندل>>


نکات مهم کفش طبی:

1 – کفی قابل تعویض برای کفش طبی

سعی کنید کفشی بخرید که کفی Insole قابل عوض کردن داشته باشد. با این کار می توان با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش را کم و زیاد کرد تا وقتی پا ورم کرد، بتوان جا برای آن باز کرد و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کرد. وقتی پا عرق کرده و کفش را نمناک می کند، کفی قابل تعویض در کم کردن رطوبت کفش می تواند موثر باشد. کفش مرطوب می تواند موجب ابتلا پا به بیماری های قارچی باشد.

2 – پشتی سفت و محکم داشته باشد

پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می گیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش، با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت، پشتی محکمی دارد.

3 – کف داخلی کفش باید شکل مناسب داشته باشد

کف کفش از داخل Foot bed باید قوس هایی داشته باشد که هماهنگ با قوس های کف پا باشد. وزن بدن در داخل چنین کفشی به صورت متناسب بر روی تمام سطح کف آن توزیع شده و پا در چنین کفی احساس راحتی می کند. مهم ترین قوس کف پا، قوس طولی آن است. پس کف داخلی کفش باید در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته تر باشد.
کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد

4 – داشتن پاشنه مناسب

پاشنه Heel کفش از قسمت های مهم آن است. کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد.

5 – کف قوسی شکل کفش

کف بیرونی کفش Outsole باید قدری گوژ باشد تا وسط کفش پایین تر از دو انتهای آن قرار گیرد. راه رفتن در چنین کفشی بسیار راحت بوده و در هنگام راه رفتن، موقع اصابت پاشنه به زمین و موقع بلند شدن پنجه از زمین، فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی شود.

6 – سطح داخلی یکنواخت داشته باشد

با دست کشیدن به تمام سطح داخلی کفش باید متوجه شویم سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش وجود دارد. این چنین کفش هایی در موقع راه رفتن فشار کمتری را به پوست وارد می کنند.

7 – کفش جای نفس کش داشته باشد

جنس رویی کفش باید طوری باشد که تهویه داخل کفش برقرار باشد. این تهویه برای عرق نکردن پا ضروری است.

نکات مهم برای انتخاب کفش طبی

کدام افراد باید از کفش ها و کفی های طبی استفاده کنند؟

افرادی که دچار ناهنجاری های متحرک مانند صافی کف پا هستند.

زنان بارداری که به اضافه وزن ناگهانی در طی این دوران دچار شده اند باید از این کفشها و کفی ها استفاده کنند.

برای کودکان 7 تا 12 سال استفاده از کفی های طبی مناسب است زیرا کف پای آنها در حال شکل گیری است ، این کفی ها از تغییر شکل پا جلوگیری می کنند و باعث می شود که تا از کف پایی استاندارد بهره مند شویم.

افرادی که دچار مشکلاتی مانند قطع عضو در ناحیه پا یا قسمتی از پنجه و درد در ناحیه پا و یا بدشکلی و ناهنجاری در پا هستند.


<<برای دیدن جدیدترین مدلهای کفش صندل زنانه همین الان کلیک کنید>>


نکات مهم و اساسی برای خرید کفش طبی مناسب

  • بهترین زمان خرید کفش هنگام عصر و غروب آفتاب است، چون در این زمان می توانید بهترین سایز را برای خودتان انتخاب کنید.
  • به اعداد مندرج به عنوان سایز کفش اطمینان نکنید، چون مهم ترین ملاک خود پای شماست.
  • به باز شدن سایز کفش تنگ امید نداشته باشید، چون ممکن است هرگز این اتفاق نیفتد.
  • کفش خوب باید انعطاف پذیر و سبک باشد.
  • هنگام امتحان کردن کفش هرگز پاشنه هایتان نباید داخل کفش بلغزد.
  • کفش هایی را که بیشتر از چهار سانت پاشنه دارد هرگز استفاده نکنید.

کفش های طبی در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید با اطمینان خاطر و گارانتی از فروشگاه شهرصندل تهیه فرمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *