معرفی انواع کفش مردانه مجلسی

معرفی انواع کفش مردانه مجلسی ؛ کفش مجلسی ازنظر کاربرد، کفش کاملا رسمی می باشد. جنس رویه کفش مجلسی از جنس چرم ورنی می باشد. جنس زیره کفش مجلسی معمولا از چرم طبیعی یا نیولایت یا دیگر زیره های شکیل و ظریف می باشد. کفش مجلسی برای مراسمات و مجالس رسمی مانند عروسی، میهمانی خانوادگی، خواستگاری و حضور در همایشات وغیره مناسب است.

معرفی انواع کفش مردانه مجلسی

انواع کفش مجلسی مردانه

  • کفش چرم ورنی:

کفش چرم ورنی نوعی کفش مجلسی مردانه و کاملا رسمی می باشد. کاربرد این نوع کفش، فقط مجلسی است. یعنی فقط برای مراسمات و مجالسی که معرفی کردیم مناسب است نه مراسمات دیگر.

  • کفش چرم طبیعی:

کفش چرم طبیعی مردانه نوعی کفش رسمی می باشد. این نوع کفش ها را هم می توان در محیط های رسمی پوشید و هم در مجالس مختلف. به عنوان مثال کفش چرم طبیعی به رنگ مشکی را هم می توان در محیط اداری پوشید و هم در مجلس خانوادگی یا حضو در مراسم عروس .


“برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید”


  • آکسفورد:

کفش آکسفورد از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد و اغلب آقایان حداقل یک جفت از این کفش دارند که آن را برای شرکت در مراسم رسمی و عروسی به همراه کت و شلوار کنار گذاشته اند.

منشا کفش آکسفورد کشورهای اسکاتلند و ایرلند می باشند. این کفش تنوع رنگی بالایی دارد اما بیشتر به رنگ مشکی و قهوه ای دیده می شود و براق تر بودن آکسفورد به منزله رسمی تر بودن آن است.

معرفی انواع کفش مردانه مجلسی

  • دربی:

کفش دربی نیز از لحاظ شکل ظاهری بسیار مشابه طرح آکسفورد می باشد، اما با کمی دقت می توانید تفاوت های این دو را از یکدیگر تشخیص دهید. وصله ی بند و یا ابرو همان قسمتی از کفش است که سوراخ های مربوط به بند کفش در آنجا قرار دارند و در کفش دربی این قسمت تکه ای جداگانه دارد ولی در کفش آکسفورد این قسمت ادامه ی بدنه کفش است و دوخت جداگانه ای ندارد.

  • بلوکر:

کفش بلوکر از لحاظ ظاهری و همانند کفش دربی می باشد اما جزئیات کمتری دارد. شباهت این کفش با کفش دربی در آزاد بودن زبانه است و تفاوت آن در تعداد قطعات چرم دوخته شده به یکدیگر می باشد. کفش دربی از دوخته شدن چند بخش بزرگ به یکدیگر تولید می شود اما کفش بلوکر یک بخش بزرگ است که فقط روی آن زبانه کفش دوخته شده است. با توجه به شکل زیر میتوانید تفاوت این دو را بهتر متوجه شوید.

  • سگک دار :

کفش سگک دار فاقد بند است و مشخصه اصلی آن داشتن یک یا دو سگک می باشد که توسط تسمه به بدنه کفش متصل میگردد. مدل تک سگک این کفش اندکی رسمی تر می باشد و به طور کلی میزان رسمی بودن آن از مدل آکسفورد کمتر و از مدل دربی بیشتر می باشد. نکته مثبت این کفش را می توان سگک آن عنوان کرد زیرا شما به راحتی می توانید سگک کمربند یا ساعت یا دکمه سرآستین خود را با سگک کفش ست کرده و یک استایل خاص و چشم نواز بسازید.

مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب کفش مجلسی

  • اندازه کفش:

شاید مهم‌ترین ویژگی کفش‌های مجلسی اندازه آن‌ها باشد. کفش باید فضای کافی برای پاهایتان در زمان راه رفتن داشته باشد. اگر کفش‌های شما بیش‌ازاندازه تنگ باشد بعد از چند بار استفاده ممکن است باعث بروز پینه شود.

از طرف دیگر اگر کفش‌ بیش از اندازه گشاد، احتمال پیچ خوردن پا بالا می‌رود. هر دو حالت گفته شده به‌صورت مستقیم زیبایی و سلامت پاهایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پس در زمان خرید حتماً به آن توجه کنید.

  • پاشنه:

ارتفاع مناسب پاشنه، سلامت پاها و کمرتان را تضمین می‌کند. بهتر است سراغ کفش‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر از ۲.۵ سانتی‌متر نروید. درصورتی‌که زمان زیادی از کفش‌های بیش از اندازه تخت استفاده کنید، علاوه بر سلامت پا و کمر مچ پای شما نیز تغییر حالت می‌دهد. این تغییر حالت باعث می‌شود با پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه استاندارد مچ پای شما پیچ بخورد و به آن آسیب وارد شود.

  • کفی :

بهترین کفش، کفشی است که از قوس پاهای شما محافظت کند. این مورد سلامت زانوها و مچ پای شما را در بلندمدت تضمین خواهد کرد. علاوه‌برآن کفی‎هایی با قوس مناسب برای افرادی که از صافی کف پا رنج می‌برند، نیز انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. پس داشتن کفی مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های کفش مجلسی باکیفیت است.

  • جنس :

همان‌ طور که می‌دانید کفش‌ها را از مواد گوناگونی می‌سازند. در مورد کفش‌های مجلسی دو ماده اولیه بیشترین کاربرد را دارد که این مواد شامل چرم طبیعی و مصنوعی است. اگرچه قیمت کفش‌های چرم بیشتر است، اما مزایای بیشتری نیز دارند که آن‌ها را ارزشمند می‌کند.


“برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش مردانه شهرصندل کلیک کنید”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *