تفاوت کفش های مجلسی و طبی مردانه

تفاوت کفش های مجلسی و طبی مردانه تفاوت کفش‌های طبی و غیر طبی سال‌هاست که کفش‌های طبی پرچمداران سلامت ما به خصوص سلامت پاهای‌مان هستند. تولید کفش‌های طبی مردانه در سراسر دنیا بر اساس دانش و تخصصی است که، در راستای حفظ سلامت بیشتر افراد به خصوص سلامت و آرامش بیشتر پاها به کار گرفته شده است.

زیرا کفش‌های طبی برای استفاده روزانه همه افراد

(افراد معمولی و افرادی که دارای مشکلات مربوط به استخوان و پا هستند)

و بخصوص افرادی که دارای ناراحتی جدی در ناحیه پا و کمر هستند مناسب است. اما بدیهی است که استفاده گروه دوم از کفش‌های طبی بسیار بیشتر و البته واجب‌تر است.


“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش مردانه طبی شهرصندل کلیک کنید”


 

کفش طبی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین راه برای درک تفاوت میان کفش‌های طبی و غیر طبی این است که ابتدا تعریف درستی به صورت مجزا از هر کدام از این کفش‌ها داشته باشیم.
کفش طبی کفشی است که تحت نظر یک پزشک متخصص و با نظارت کامل متخصص‌ها و مهندسان ارتوپدی فنی ساخته می‌شود.
این کفش‌ها معمولا در کارگاه‌های ویژه، با تجهیزات حرفه‌ای و با پیروی از اصول سلامت تولید می‌شوند.

کفش‌های طبی را می‌توان به بیان ساده‌تر دارویی برای پیشگیری و همچنین درمان مشکلات استخوانی، کمر و پا دانست.
به عنوان مثال افرادی هستند

که در ناحیه کمر یا پا به دلایل مختلفی مانند دیسک کمر یا مدت زمان بیش از اندازه سرپا ماندن، با مشکلات جدی رو به رو هستند، یا گاهی بخاطر فرم آسیب‌پذیر پایشان به راحتی نمی‌توانند از کفش‌های معمولی استفاده کنند.

کفش‌های طبی به طور اختصاصی برای این دسته از افراد طراحی می‌شوند تا بتوانند بدون کمترین آسیب و بدون هیچگونه احساس درد به راحتی از آنها استفاده کنند و به درمان مشکلاتشان نزدیک‌تر شوند.

کفش غیر طبی چیست؟

تعریف کفش‌های غیر طبی اصلا سخت نیست.

زیرا نمونه‌های بسیاری از آنها را تقریبا در هربار خرید کفش دیده‌ایم و چه بسا همین لحظه بسیاری از آنها درون جاکفشی خانه‌مان حضور دارند و ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم.

بیشتر کفش‌هایی که ما در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کفش می‌بینیم، کفش‌های معمولی یا غیر طبی هستند.

که اتفاقا طرح و رنگ متفاوت و پرتنوعی هم دارند و از این رو جذاب هم به نظر می‌رسند و خب طبیعی‌ است که ما برای خرید آنها وسوسه می‌شویم.

این کفش‌ها در کارگاه‌های کفاشی معمولی (بدون نظارت پزشک متخصص) طراحی و ساخته می‌شوند و هدف آنها بیشتر روی تامین زیبایی ظاهری کفش استوار است.

اگر شما کفشی می‌خواهید که برای زمان کوتاهی در پاهایتان باشد،

یا اگر مشکلاتی مانند کمر درد یا پا درد یا کف پای صاف ندارید، هیچ اشکالی ندارد که این کفش‌ها کفش‌های مورد استفاده شما باشد.

البته که حالا در دنیا استفاده افراد سالم هم از کفش‌های طبی توسط متخصصی سلامت به شدت پیشنهاد می‌شود.
اما خب اگر شما با کفش غیر طبی خود مشکلی ندارید جای نگرانی نیست.

 

تفاوت کفش های مجلسی و طبی مردانه

 

حواستان به کفش‌های طبی اصل و غیر اصل باشد!

حتما بارها روی شیشه مغازه‌های بسیاری با عبارت کفش طبی یا صندل طبی مردانه رو به رو شده‌اید. اما آیا می‌توان به هر فروشگاهی که این نام را یدک می‌کشد اعتماد کنیم؟

اکثر افراد تصورشان این است که کفش یا صندل طبی احتمالا کفش یا صندلی هستند که دارای کفی نرم و کمی هم ارتجاعی هستند که کف پا را اذیت نمی‌کنند و استفاده طولانی از آنها در پیاده‌روی دردی برای پاها به همراه نخواهد داشت.

شاید این فرضیه چندان هم دور از اصل ماجرا نباشد، اما واقعیت این است که ماهیت یک کفش طبی است تنها به همین ویژگی خلاص نمی‌شود.

کفش طبی اصل کفشی است که بر اساس معاینه بالینی و تشخیص یک پزشک متخصص در کارگاه‌های حرفه‌ای طراحی و تولید می‌شود.
یعنی بر اساس فرم و آسیب‌های استخوانی کمر یا پا، کفش‌هایی را برای تقویت این نواحی و کاهش دردشان خلق می‌کنند.

جالب است بدانید که در بسیاری از کشورهای پیشرفته با امکانات پزشکی مدرن تمام جوانبی که ممکن است بر سلامت و راحتی بیشتر پاها تاثیر بگذارد به طور دقیق و حرفه‌ای بررسی می‌شود.

این جوانب عبارتند از فشار و نیرویی که بر کف پا در زمان ایستادن فرد یا در زمان حرکت کردن و قدم زدنش وارد می‌شود و روی سلامت پا و ستون فقراتش اثر می‌گذارد.

مشخصات کفش طبی مردانه

اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید و ترجیح می‌دهید برای خودتان این بار یک کفش طبی انتخاب کنید،
بهتر است با بالا بردن اطلاعات‌تان در این زمینه، احتمال انتخاب مناسب‌تر و باکیفیت‌تری را برای خودتان فراهم کنید.

برای شناخت یک کفش طبی باکیفیت و اصل چند نکته لازم است که ما در ادامه این مطلب برای شما به طور شفاف به آنها اشاره خواهیم کرد:

اندازه کفش باید کاملا با اندازه پاهایتان یکی باشد. یعنی نه برایتان تنگ باشد و نه گشاد.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند گشاد بودن کفش به پا احساس راحتی بیشتری می‌دهد، اما متاسفانه باید بدانید که اگر کفش برای پای شما گشاد باشد بالانس انتقال نیرو و فشار وارد بر کف پاهایتان را بهم می‌زند و موجب فشار آمدن به ستون فقرات و پاهایتان می‌شود و همچنین برای پاها ایجاد ساییدگی می‌کند.

 

تفاوت کفش های مجلسی و طبی مردانهکفی کفش‌های طبی از دیگر ویژگی‌های مهم و اساسی این کفش‌ها است که به طور مستقیم روی سلامت پاها اثر می‌گذارد.
کفی کفش‌های طبی باید بر اساس شکل و فرم کف پا تنظیم و طراحی شده باشد و تمام قوس و برآمدگی‌های آن را در بر بگیرد.

در هنگام خرید کفش‌های طبی به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار بررسی سایر ویژگی‌های موثر در آن، به سبکی و وزن کفش هم توجه کنید. یعنی یک لنگه از کفش را تو دستتان بگیرید و ببینید تا چه اندازه سبک است.

ویژگی دیگر در کفش‌های طبی داشتن پاشنه است. جالب است بدانید که یک کفش طبی اصولی دست کم به 1.5 تا 4 سانت پاشنه نیاز دارد. زیرا کفش‌های بدون پاشنه و تخت مردانه نیز به اندازه کفش‌های پاشنه بلند به کمر و پاهای شما آسیب خواهند زد.


خرید کفش صندل مردانه شهر صندل


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *