بهترین نوع کفش مردانه برای افراد مسن

بهترین نوع کفش مردانه برای افراد مسن، تعدادی از سالمندان تنها به دلیل انتخاب کفش نامناسب و پوشیدن کفش‌های بی‌ثبات و لغزان دچار زمین خوردگی می‌شوند

بعضی از کفش های ورزشی مردانه نیز با وجود ظاهری زیبا و قیمت گران به دلیل داشتن کف لغزنده و صاف ریسک زمین خوردگی و آسیب دیدن در سالمندان را افزایش میدهد که گاهی اوقات میتواند جبران ناپذیر باشد

اما پیشگیری و جلوگیری از این اتفاقات می‌تواند به سادگی انتخاب کفش مناسب مردانه و تعویض کفش آنها باشد. همچنین قدم زدن با پای برهنه یا با جوراب در حیاط منزل افزایش ریسک زمین خوردن را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین بهتر است سالمندان از راه رفتن با پای برهنه روی سطوح سرامیکی یا پارکت اجتناب کنند.

بهترین نوع کفش مردانه برای افراد مسن


برای خرید انواع کفش راحتی مردانه کلیک  کنید


خرید کفش برای سالمندان با بیماری‌ و شرایط خاص

موارد فوق، برای شرایط عادی افراد در زمان کهولت سن در نظر گرفته شده است، اما در صورت وجود هر گونه شرایط خاص یا بیماری، بهتر است در انتخاب کفش، نظر پزشک متخصص را بجویید. وجود انحراف در پا، ممکن است نیاز به خرید کفش خاص مردانه را ایجاد کند. افراد دیابتی به نوع کفش سازگار با شرایط خود نیاز دارند.

کفش نامناسب موجب بروز ناراحتی و بیماری‌های مختلفی می‌شود و در صورت وجود این بیماری‌ها، نیاز به خرید کفش طبی یا هر نوع کفش خاص دیگر می‌شود اما با توجه به شرایط افراد مسن، بهتر است به میزان بیشتری به شرایط کفش سالمند خود، توجه کنید.
بسیاری از افراد مسن، علاقه‌ ای به استفاده از کفش ندارد و بیشتر دوست دارند تا با دمپایی، جابه‌جا شوند. عوارض استفاده از پوشش نامناسب تنها متوجه پا نیست و افتادن به دلیل استفاده از پوشاکی مانند دمپایی نه تنها پا، بلکه جان فرد مسن را تهدید می‌کند. از دست دادن بینایی تا حملات قلبی، از عوارض افتادن به دلیل عدم استفاده از کفش مناسب سالمندان است.

راهنمای خرید کفش مناسب سالمندان

ناتوانی یا کم‌توانی سالمندان و افراد پا به سن گذشته در راه رفتن و حرکت کردن، شرایط خاصی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد به طوری که امکان خرید هر نوع کفش برای آن‌ها میسر نیست.

کفش مناسب سالمندان باید شرایط ایمن و راحت برای تحرک این افراد را فراهم کند از این رو اگر قصد خرید کفش مخصوص افراد پیر و سالمند را دارید، وبلاگ اخبار و مقالات کیف و کفش نیازکو، پیشنهاد می‌کند تا با ویژگی‌های کفش مناسب این افراد، آشنا شوید.

 

 

انواع کفش مناسب سالمندان

فعالیت و حرکت یکی از کلیدهای سالم ماندن است و سن اصلا اهمیت ندارد. کفش مناسب برای سالمندان، آن‌ها را در مسیر حفظ سلامت جسمی و لذت بردن از زندگی در میان شلوغی‌های روزمره پیش می‌برد. در اینجا چهار نوع کفش برتر وجود دارد که هر سالمند باید آن‌ها را داشته باشد.

کفش پیاده روی سالمندان

پیاده‌روی یکی از ساده ترین فعالیت‌های بدنی است که تقریباً همه بدون توجه به سطح آمادگی جسمانی خود می‌توانند در آن شرکت کنند. یک کفش پیاده‌روی مردانه خوب می‌تواند تفاوت زیادی را بین لذت بردن از پیاده‌روی و یا برگشت به خانه با درد پا ایجاد کند.

کفش پیاده‌روی برای افراد سالخورده باید دارای یک کفی لاستیک بدون لغزش باشد. کفشی سبک و راحت که روی پا کاملا ایمن باشد و خیلی محکم نباشد. کفش‌هایی با بندهای قابل تنظیم بهترین تناسب (از جهت محکم یا گشادی کفش) را فراهم می‌کند.

 

کفش مناسب سالمندان برای تابستان و تفریح افراد مسن
ممکن است سالمندان یک روز که در ساحل یا کنار رودخانه با صندل‌های خود قدم می‌زنند یک‌دفعه پخش زمین شوند. آن‌ها مجبور نیستند کفش‌های کاملاً جلوبسته را در روز گرم تابستان بپوشند اما لازم است به اصول ایمنی کفش مناسب پایبند باشند.

بهترین نوع کفش مردانه برای افراد مسن

نکات کارشناسی در مورد خرید کفش مناسب سالمندان

در هنگام خرید کفش همیشه ابتدا روی ایمنی و راحتی توجه کنید. سپس ظاهر و رنگ‌هایی را که دوست دارید پیدا کنید. در اینجا هفت نکته وجود دارد که می‌تواند در یافتن و خرید  بهترین کفش مردانه برای افراد سالخورده به شما کمک کند.

  • کفش با سایز مناسب خرید کنید.

پاهای ما با افزایش سن تغییر می‌کند. پاها می‌توانند صاف‌تر و پهن‌تر شوند و در نتیجه سایز کفش تغییر کند. قبل از خرید کفش‌های جدید، سایز پای شخص مسن را به‌ صورت حرفه‌ای اندازه بگیرید.

  • بعدازظهر بخرید.

پاهای ما در طول روز تغییر شکل و اندازه می‌دهند. زمان ایده‌آل برای پیدا کردن بهترین کفش مناسب سالمندان در اواخر بعدازظهر است. پاها به طور معمول در نیمه بعدازظهر متورم و بزرگ‌تر هستند.

  • جوراب‌های خود را همراه داشته باشید.

جوراب پا و کفی، نوع کفش را تغییر می‌دهند. برای اطمینان از اینکه کفش‌های جدید خیلی تنگ نیستند، مطمئن شوید که آن‌ها را به روشی که معمولاً قرار است پوشیده شوند امتحان می­‌کنید.

به عنوان مثال، اگر پدر شما هر روز یک جفت جوراب پشمی در خانه می‌پوشد، باید هنگام خرید کفش نیز آن را بپوشد.

  •  هر دو کفش را امتحان کنید.

بیشتر افراد یک پا دارند که کمی بزرگ‌تر از پای دیگر است. از این ‌رو توصیه می‌شود از فروشگاه‌های مطمئن و دارای استاندارد خرید کنید. کفشی که کمی بزرگ‌‌تر از پا باشد از کفش خیلی تنگ ایمن ‌تر است.

  •  کمی قدم بزنید.

زمانی که کفش‌های جدید را پوشیده‌اید در فروشگاه کمی قدم بزنید. کفش در هنگام حرکت باید راحت باشد. اگر با کفش در فروشگاه احساس راحتی نداشته باشید، ارزش خرید ندارند.

بهترین نوع کفش مردانه برای افراد مسن

سخن آخر

کفش مناسب ترس از تحرک را از سالمندان دور می‌کند و سالمندان می‌توانند با خیال راحت از فعالیت‌های خود لذت ببرند. در این مقاله خطراتی که معمولا سالمندان در دهه‌های ۷۰ به بعد تجربه می‌کنند را بررسی کردیم.

برخی بی‌تحرکی را درمانی برای خطراتی نظیر سقوط می‌دانند، اما این‌گونه نیست. با بررسی اهمیت کفش مناسب سالمندان و نکات مهم در انتخاب کفش طبی افراد مسن می‌توان لذت را به آن‌ها بازگرداند.


جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش شهرصندل کلیک کنید


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *