نکات خرید کفش پیاده روی مردانه

نکات خرید کفش پیاده روی مردانه ؛کفش مخصوص پیاده روی سبب می شود که شما در هنگام پیاده روی احساس راحتی کنید، و بسیاری از نکاتی که در یک کفش مخصوص پیاده روی باید رعایت شود، در کفش های طبی مخصوص پیاده روی رعایت شده است، و شما را در تجربه کردن یک پیاده روی سالم کمک می کند.

شما با پیاده روی می توانید اکثر اندام عضلانی بدن خود را درگیر کرده که همین موضوع تاثیر به سزایی بر تناسب اندام شما دارد. کفش طبی مخصوص پیاده روی مردانه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا فرد در هنگام پیاده روی دچار آسیب نشود.در ادامه شما را با نکاتی که در هنگام خرید کفش پیاده روی مردانه باید رعایت کنید آشنا می کنیم .

نکات خرید کفش پیاده روی مردانه|شهرصندل

ویژگی‌ های مهم کفش پیاده ‌روی 

  • وزن:

بی ‌شک یکی از مهم‌ ترین عوامل در انتخاب کفش‌های ورزشی مردانه ، وزن آن‌ها است. این مسئله در کفش‌های پیاده‌ روی و دویدن اهمیت بیشتری دارد.

کفش کتانی مردانه معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشد تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت‌ تر کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیش تر این کفش‌ها از موادی استفاده می‌شود که سبک باشند.

  • قابلیت تنفس:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب پیاده‌ روی و دویدن، قابلیت تنفس در آن است. با توجه به این که در زمان فعالیت ‌های ورزشی سوخت و ساز بدن و میزان گردش خون زیاد می‌شود، میزان دما در پا بالا خواهد رفت. به همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب برای ورزش قابلیت تنفس در آن خواهد بود.

تنفس خوب کفش با گردش هوای بیشتر در بخش داخلی، علاوه بر تعرق کم تر پا، به خنک ماندن سطح پوست کمک زیادی خواهد کرد. گردش هوا در کفش‌هایی که رویه‌ ی پارچه‌ ای دارند معمولا بیشتر از سایر کفش‌ ها است. چرا که منافذ موجود بین الیاف باعث گردش هوای بیشتر در بخش داخلی خواهد شد.

انعطاف ‌پذیری:

شاید بتوان ادعا کرد که بعد از وزن، مهم ‌ترین ویژگی در کفش پیاده‌ روی و دویدن قابلیت انعطاف‌ پذیری است. میزان انعطاف‌ پذیری در کفش‌های دویدن نسبت به کفش‌ های پیاده ‌روی اهمیت بیشتری دارد.


“جهت مشاهده جدید ترین  مدل های کفش اسپرت مردانه  لینک کلیک کنید”


  • زیره و لایه میانی:

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کفش‌های ورزشی، میزان ضربه‌ پذیری و انتقال ضربه به پا است. به همین دلیل شما باید در انتخاب کفش خود، توجه زیادی به زیره و لایه‌ی میانی داشته باشید.

بیشتر کفش‌ ها دارای زیره‌ی لاستیکی هستند و از این لحاظ فرقی بین آن‌ها وجود ندارد. تفاوت بیشتر کفش‌ ها در طراحی زیره‌ی آن‌ها است. زیره‌ی کفش پیاده ‌روی و دویدن باید دارای قوس ‌هایی در ناحیه‌ی میانی باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به کفش را کم تر به پا منتقل کند.

نکاتی درباره خرید کفش پیاده روی مردانه

  • زیره کفش:

زیره کفش باید به نوعی باشد که هم از ضربه به پا جلوگیری کند و هم به نحوی باشد که از لغزش و لیز خوردن جلوگیری کند. راحتی پا در کفش به زیره و کفش مربوط می شود. این دقیقا تفاوت کفش های ارزان و گران قیمت است.  اگر کفش بی کیفیتی تهیه کنید به پا آسیب می رساند و بعد از مدتی در پیاده روی احساس درد در پا می کنید و اذیت می شوید.

  • رویه کفش:

رویه کفش دومین قسمت مهم کفش محسوب می شود. رویه به بخشی یا قسمت هایی از کفش گفته می شود که انگشتان پا ، بالای پا ، کناره های پا و پشت پاشنه را می پوشاند و به زیره متصل می شود. اتصال از طریق دوخت یا چسب صورت می گیرد. در بیشتر کفش ها برای رویه از الیاف چرم مصنوعی استفاده می شود. مهم ترین ویژگی رویه هر کفش، جنس خوب و انتقال هوا به داخل کفش است.

  • انعطاف پذیری کفش:

کفش انتخابی شما باید نرم باشد. چون خشک بودن کفش اصلا برای پیاده روی مناسب نیست و پای شما خیلی زود خسته خواهد شد. بنابراین هنگام خرید کفش پیاده روی چند بار آن را خم و راست کنید تا متوجه نرمی و انعطاف پذیری آن شوید. اگر کفش غیر قابل انعطاف باشد، ماهیچه ی پا شما سفت خواهند شد و بسیار دردناک است.

نکات خرید کفش پیاده روی مردانه|شهرصندل

  • پهنای کفش:

آقایان محترم توجه کنید کفشی را خریداری نمایید که پهنای آن به اندازه پای شما باشد، کفشی که باریک است، به پنجه ی پا آسیب می زند و در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای پاهای شما به وجود می آید.

  • طول کفش:

هنگام خرید کفش حتما به طول آن دقت نمایید، طول کفش ها نباید کوتاه باشد. چون کم بودن طول کفش باعث می شود که انگشتان پا جمع شوند و پا در آن احساس راحتی نکند. طول کفش باید دقیقا به اندازه طول پای شما باشد.

سخن آخر:

کفش‌ها نقش زیادی در تعیین کیفیت ورزش های هوازی یا بی‌هوازی دارند. برای همین انتخاب کفش مناسب پیاده روی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتخاب کفش خوب برای پیاده روی باید بدانید که کفش‌ها باید براساس فرم و اندازه پا خریداری شوند تا به پاها آسیبی نرساند.

در این مطلب همه چیز را درباره این که چه کفشی برای پیاده روی مناسب است به شما گفتیم. با رعایت این نکات می‌توانید کفش مردانه مناسب باری پیاده روی  را انتخاب کرده و از پیاده ‌روی لذت ببرید.


“راهنمای خرید کفش مردانه در انواع مدل های مختلف”


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *